Prince Beshtak Palace

Share it on Share on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0
The Beshtak Palace
Reception Hall of Prince Beshtak Palace – Click here to buy the Photo

This is the reception hall of Prince Beshtak Palace which is located in Al Moez Street in the heart of the Islamic Cairo. It was built by the Mamluk amir (prince) Beshtak in 1339 (677 years ago). The most impressive surviving part of the palace is this large reception hall. The hall features a wooden ceiling, stucco windows of colored glass, and a fountain of inlaid marble in the center (not shown in this photo) and the wooden floored stage.

تم التقاط هذه الصورة في قاعة الاستقبال بقصر الأمير بشتاك. يقع القصر في شارع المعز لدين الله الفاطمي في قلب القاهرة الإسلامية. أمر ببناء القصر الأمير المملوكي بشتاك في العام 1339 ميلادياً، أي منذ حوالي 677 عاماً. ويلاحظ زائر المكان أن هذه القاعة الواسعة هي الأكثر جاذبية بين ما تبقى من أجزاء القصر. وتتكون هذه القاعة من سقف خشبي ملئ بالنقوش، ونوافذ صنعت من الزجاج الملون، وفي منتصف أرضيتها توجد نافورة صغيرة من الرخام (غير ظاهرة في الصورة). وأخيراً يوجد هذا المسرح الخشبي والذي ترتكز عليه الكاميرا في هذه الصورة.


EXIF: F8 – 1 s – 16 mm – ISO 100

I have lowered my tripod to its lowest position as I wanted to get all the lighting reflection on the shiny wooden floor. Also, lowering the tripod that much usually gives a feel of how high is the ceiling and how large is the hall. Although I was using the amazing Sony Zeiss FE 16-35 mm F4 lens, this was almost the first time I feel that 16 mm focal length is not wide enough. I would love to have a 14 mm lens at that place to capture more of the beautiful ceiling. I might be thinking of the Samyang 14 mm prime soon.

للآلتقاط هذا التكوين قمت بخفض حامل الكاميرا الثلاثي إلى أدنى مستوياته حتى أتمكن من الحصول على الانعكاسات الضوئية كما تظهر على الأرضية الخشبية اللامعة. واعتدت أيضا أن خفض الكاميرا إلى هذا المستوى عادة ما يعطي المشاهد شعوراً ظاهرياً بارتفاع سقف المكان واتساع القاعة. على الرغم من أني كنت أستخدم عدستي المفضلة سوني زايس 16-35 مم،فقد شعرت في هذه الصورة وللمرة الأولى أن البعد البؤري 16 مم ليس واسعاً بالقدر الكاف الذي يرضيني في موقف كهذا. فكم كنت أتمنى وقتها أن أستخدم عدسة ذات بعد بؤري 14 مم حتى أتمكن من التقاط جزء أكبر من سقف القاعة الرائع. فقد أفكر قريباً في الحصول على عدسة ساميانج ذات ال14 مم.


This is an HDR merged photo. It was made out of 3 bracketed exposures. In such environment, the hall lighting is really low while windows and light bulbs are relatively brighter. It was the easier solution to gather that dynamic range by bracketing different exposures with 2 stops difference between the shots. The merge was done in Adobe Lightroom as well as the majority of the lighting adjustments. Rest of the post processing steps like contrast adjustment, spot healing and sharpening were done in Adobe Photoshop.

كالعادة، هذه الصورة تم التقاطها بتقنية HDR التي أعشقها. فقد تم تجميعها من 3 تعرضات متتالية للمشهد. ففي مثل هذا المكان فإن إضاءة القاعة ضعيفة جدا وغير موزعة بالتساو بين أجزائها. ويزيد من صعوبة الإضاءة تلك النوافذ وفوانيس الإضاءة الساطعة. فقد كان الحل الأمثل والأسهل لتجميع كل هذا المدى الديناميكي أن التقط تعرضات متتالية بفاصل درجتين من الضوء بين كل لقطة والتي تليها. قمت بعمل الدمج باستخدام برنامج ادوبي لايت روم ، وقمت أيضاً بعمل معظم ضبط الإضاءة باستخدام نفس البرنامج. أما ما تبقى من عملية المعالجة مثل ضبط التباين وعلاج شوائب الصورة وضبط حدتها فقد تم باستخدام برنامج أدوبي فوتوشوب.


Comments

comments