Coming From The Past

Share it on Share on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0
Coming From The Past – Click HERE to buy

Captured this statue face coming from the past in the Egyptian Museum. Unfortunately I couldn’t identify whose statue it was. I hope the Museum authority adds more information about the museum contents. What really attracted me was the lighting conditions around the statue. It made a great setup for a nice portrait.

قمت بالتقاط هذه الصورة لوجه تمثال قادم من الماضي في المتحف المصري بالقاهرة. ولكن للأسف لم أستطع أن أجلب معلومات عن هوية صاحب التمثال و القصة التاريخية حوله. وأتمنى أن تقوم إدارة المتحف بإدراج معلومات كافية عن كافة محتويات المتحف الثمينة. لكن بغض النظر عن المعلومات، فقد لفت نظري بشدة كيف أن الإضاءة المحيطة بالتمثال شكلت حالة فوتوغرافية جميلة. فقد كونت إعداداً رائعا لصورة بورتريه جميلة.


EXIF: F1.8 – 1/80 s – 55 mm – ISO 1250

I learned that black and white photos make more impact when the lights & shadows form intense configuration, and also when colors are not eye pleasing. This photo was a perfect example for a black and white situation. I have selected the widest possible aperture I got to have a very shallow depth of field whipping out all details of the two statues in the back, I just wanted to see the rim light on them.

تعلمت من تكرار التجارب أن صور الأبيض والأسود تكون أفضل كثيراً ويصبح لها تأثيراً قوياً عندما تتركزالظلال والأضواء ممثلةً تكوينات لا تعتمد على اللون. وأيضاً تكون المعالجة بالأبيض والأسود مطلوبة عندما لا تكون ألوان الكادر ذات قيمة فنية. فكانت هذه الصورة مثالاً جيداً لتطبيق هذا الأسلوب وانتاج صورة أبيض وأسود ذات تأثير طيب. اخترت هنا اعدادات التصوير باستخدام أوسع فتحة ممكنة للعدسة للحصول على أقل عمق للميدان. وكما ترون، فقد أدى هذا لمحو تفاصيل التمثالين المتواجدين بالخلفية. فقد أردت فقط أن أحصل على شكل الضوء الساقط على حوافهما. 


I was using here my Sony A7 camera with the Zeiss FE 55 mm F1.8 ZA lens attached. With no doubt, this is one of the best lenses available in the market today. Very sharp and accurate. Even with the relatively high ISO setting, you don’t feel any issues in photo quality by using this lens.

استخدمت كالمعتاد كاميرا سوني A7 ، ولكن هذه المرة باستخدام عدسة زايس FE 55 mm F1.8 ZA الرائعة. فبلا شك، أثبتت هذه العدسة أنها من أفضل العدسات المتواجدة حاليا في سوق الكاميرات هذه الأيام. فهي بالفعل عدسة فائقة الحدة والدقة. حتى باستخدام ISO مرتفع نسبياً مثل هذه الصورة، فلا تواجه أي مشاكل في جودة الصورة باستخدام تلك العدسة.


Comments

comments