FROM IBN TULUN MINARET

Share it on Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0
The Mosque of Ahmad Ibn Tulun
The Mosque of Ahmad Ibn Tulun – Click HERE to buy

The view was taken from Ibn Tulun Minaret, specifically from the spiral stairway to the Minaret. It’s a relatively narrow helical outer staircase similar to that of the famous minaret in Sameraa that takes you from above the Mosque up to the Minaret. This design is the only one in Cairo. It is arguably the oldest mosque in the city surviving in its original form, and is the largest mosque in Cairo in terms of land area.

تم التقاط الصورة من على السلم الحلزونى لمئذنة مسجد احمد بن طولون. السلم ضيق ويلتف حلزونيا حول المئذنة من الخارج مشابهاً للمئذنة الشهيرة بمدينة سامراء. ويمتد السلم من أعلى سطح المسجد إلى المئذنة. ويعتبر هذا التصميم فريدا من نوعه بين مساجد القاهرة القديمة. يعتبر هذا المسجد أقدم المساجد فى القاهرة التى ظل على شكله الأصلى، وأكبر المساجد فى المدينة من حيث مساحة الأرض.


EXIF: F16 – 1/30 s – 14 mm – ISO 100

Not as usual, this was a single shot rather than an HDR merge. Although I originally shot it in bracketing mode, as I expected it will require that high dynamic range. However, the neutrally exposed RAW file really surprised me with excellent dynamic range, so I didn’t need to go through the merge process.

على غير المعتاد، قمت بإخراج هذه الصورة من تعرض واحد فقط دون استخدام عملية دمج HDR كباقى الصور. على الرغم من أني قمت بالتقاط عدة تعرضات للمشهد حيث توقعت ان ظروف الاضاءة ستحتاج هذا النوع من المعالجة لتوفير مدى ديناميكي عال. لكن وقت المعالجة تفاجأت ان الصورة ذات التعرض المتوسط بها مدى ديناميكى ممتاز، وبالتالى لم أحتاج خوض عملية الدمج.  


 

Processing was mainly done in Adobe Lightroom using some basic adjustments and a little of split toning which gave that semi-vintage feel to the photo. Few final touches were also needed for sharpening and cleaning up the photo in Adobe Photoshop.

تمت معالجة الصورة بشكل أساسي على برنامج لايت روم باستخدام بعض التعديلات البسيطة فى البرنامج. هذا بالإضافة للقليل من split toning مما أعطى للصورة هذا الطابع القديم. تم أيضا معالجة الصورة على برنامج فوتوشوب لضبط الحدة و إضافة القليل من اللمسات.   


 

Comments

comments