Light and Shadow in the Museum

Share it on Share on Facebook33Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0
Light and Shadow
Light and Shadow in the Museum – Click HERE to buy

It was my first visit to the Egyptian Museum with a Camera. Although the place is full of usual scenes you see in museums, I was mainly thinking about creative photographic opportunities. In this one I thought about capturing Light and Shadow in the Museum. I had the chance to capture many other compositions in the place, but I was curios to see how this one will turn to be.

كانت هذه زيارتي الأولى للمتحف المصري بالقاهرة وبحوذتي الكاميرا. وعلى الرغم من أن المكان ملئ بالمشاهد المعتاد أن نراها في المتاحف كالتماثيل والدواليب الزجاجية، فقد كنت أفكر بالأساس في خلق صورة إبداعية قدر الإمكان. في هذه الصورة، كنت أفكر في كيفية التقاط اشعة الضوء الساقطة من النوافذ وكيف أنها تسببت في تشكيل هذه الظلال داخل المتحف. ومع هذا فقد أتيح لي أن ألتقط عدة تكوينات أخرى فى هذا المكان الساحر، لكني كنت متشوق لأرى كيف سيكون الشكل النهائي لهذه الصورة.


EXIF: F5.6 – 1/20 s – 16 mm – ISO 400

For organizational and security reasons (I was told), it’s prohibited to enter the Museum with a tripod. And you can imagine how annoying that can be to an HDR guy like me, especially with the majority of low lighting levels inside the Museum. But as photographers, we are used to accept the Photographic challenges. In many cases, I had to do my handheld bracketing shots using (ISO) Bracketing with constant exposure time rather than the usual Exposure Bracketing.

لأسباب تنظيمية وتأمينية، فإن اصطحاب الحامل الثلاثي (ترايبود) ممنوع داخل المتحف (كما قيل لي). ويمكنكم أن تتخيلوا كيف أن هذا القرار يسبب الضيق لمصور HDR مثلي، وخصوصاً مع مستويات الإضاءة المنخفضة داخل أروقة المتحف. لكن كمصورين، فقد اعتدنا على مواجهة الكثير من التحديات المتعلقة بالتصوير ونقبلها لنتغلب عليها. ففي معظم الحالات، اضطررت أن ألتقط الصور المتتالية (حاملاً الكاميرا في يدي) باستخدام تتابع الأيزو ISO مع تثبيت مدة التعرض بدلاً من استخدام تتابع زمن التعرض كما أعتدت سابقاً.


In this particular shot, I didn’t need to use my regular HDR process. It was only one shot captured handheld with the manual mode and ISO dial set on Auto. I have selected the 1/20 s exposure time to keep the shot stabilized with no motion. Also, the aperture opening was selected to compromise the depth of field and the amount of light to go through my lens. Please feel free to leave me any comments or questions you have about the photo.

في هذه الصورة تحديداً لم أستخدم أسلوب الـ HDR إطلاقاً كما اعتدت. فقد كانت الصورة عبارة عن لقطة واحدة فقط باستخدام النظام اليدوي (manual mode) وبوضع مؤشر حساسية الضوء ISO على الوضع الأوتوماتيكي. وقد قمت باختيار مدة تعرض 1/20 من الثانية لضمان أن الصورة لن تهتز وتظل ثابتة أثناء حملي للكاميرا بيدي. وقمت أيضاً باختيار فتحة العدسة بحرص بحيث أحصل على عمق كافٍ للميدان مع الحفاظ على قدر كاف من الضوء للعبور من العدسة. إذا كان لديك أي اسئلة او تعليقات حول الصورة، اكتبها لي في التعليقات. 


Comments

comments