On Fire at The Western Desert

On Fire

This is another photo from the Western Desert trip in Egypt. The place was an Eco-Lodge in the protectorate of Wadi Hitan. It was an extremely different experience for me to spend the night in such a place in the middle of nothing. And at night, the magic starts when you start see the thousands of stars. That scene that we all miss while living in cities.

EXIF: F8 – 20 s – 26 mm – ISO 200

The photo is an HDR merge of three different exposures taken just after the Sunset. I just felt I need to get this flammable tone to describe what I felt in the place. I converted the photo into monochrome to get rid of all the sunset colors in the sky. Then applied that tone in Adobe Lightroom.

هذه صورة أخرى من رحلة الصحراء الغربية في مصر. المكان كان عبارة عن منتجع صديق للبيئة في محمية وادي الحيتان. كانت تجربة مختلفة للغاية بالنسبة لي أن أقضي ليلة في مثل هذا المكان في منتصف اللاشيء. وفي الليل، يبدأ السحر عند رؤية الآلاف من النجوم. هذا المشهد الذى نفتقده جميعا بينما نعيش في المدن.

الصورة هي دمج HDR من ثلاث تعريضات مختلفة اتخذت مباشرة بعد غروب الشمس. شعرت فقط أنني بحاجة للحصول على هذا الحس الناري لوصف ما شعرت به في المكان.قمت بتحويل الصورة إلى أحادية اللون للتخلص من كل ألوان غروب الشمس في السماء. ثم طبقت هذه الدرجة اللونية على برنامج أدوبي لايت روم.

في الصور من هذا القبيل، أحاول أن أرسل رسالة واضحة أن التصوير الفوتوغرافي ليس من الضروري أن يكون واقعي. فأنت تحتاج أحيانا للتعبير عن إحساسك الفني في الألوان، والأضواء أو تكوين الصورة. قد تبدو هذه الأفكارمجنونة في بعض الأحيان، ولكن هذا هو الفن  فينظري.

Comments

comments